Drugoklasiści w programach
Klasa II b w grudniu zakończyła 50- godzinny udział w projekcie: ,,Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy''. Zgodnie z teorią H. Gardnera, że: Każde dziecko jest zdolne, tylko musi być odpowiednio ukierunkowane by osiągnąć sukces" istotą projektu stał się wszechstronny rozwój dzieci poprzez praktyczne działania pod kierunkiem nauczyciela. Humanizacja edukacji w myśl tej teorii opiera się na uznaniu indywidualności i różnorodności każdego ucznia oraz uznaniu, że wychowanie i nauczanie nie tworzy człowieka tylko pomaga dziecku w tworzeniu siebie. Podczas zajęć uczniowie pracowali w Ośrodkach Zainteresowań, wykorzystując pomoce dostarczone przez organizatora np. książeczki logiko, gry, pacynki, globusy, mikroskop, przybory sportowe.
Korzyści ?
Pierwsze lata szkolne są najważniejsze, gdyż decydują o przyszłych losach dziecka i wpływają na jego stosunek do nauki. W projekcie edukacja została dostosowana do możliwości ucznia. Dzieci rozwijały więc umiejętność samodzielnego uczenia się i samokontroli, wyzwalały swoje zainteresowania, uczyły się od siebie wzajemnie. Dzięki udziałowi w projekcie zgodnie współpracują ze sobą i wspierają się podczas realizacji zadań a w klasie zagościła atmosfera pełna życzliwości. Uczniowie nauczyli się eksperymentować, pisać scenariusze do teatrzyków kukiełkowych, sprawnie rozwiązywać zadania logiko, stali się mistrzami koordynacji dzięki zabawie z ,,Serem szwajcarskim", poznali wiele technik plastycznych, rozwinęli swoje umiejętności ruchowe. Podsumowaniem udziału uczniów w programie był pokaz osiągnięć zaprezentowany przed p. Dyrektor, nauczycielami i rodzicami.
Przygotowała p. Aleksandra Jasicka,
wychowawca klasy IIb
ZDARZYŁO SIĘ.
Dnia 19 marca w kinie IMAX odbył się wykład na temat "Zaśmiecony umysł".
Zajęcia poprowadził dr hab. Piotr Łaszczyca. Dowiedzieliśmy się nowych i ciekawych informacji, np. jak zachowujemy się - inteligentnie czy instynktownie.
I tak - gdy odrabiamy lekcje i szukamy kogoś lub czegoś, a przechodzimy koło kuchni to odczuwamy głód i zaglądamy do lodówki, zjadamy przysmak. Jest to przykład instynktownego zachowania.
Wykładowca pokazał nam 10 przykładów, jakimi zaśmiecamy sobie umysł.
Polecił nam również książkę Manfreda Spitzera pt. "Jak uczy się mózg", którą sam przestudiował. Obejrzeliśmy też slajdy, które pan Piotr pokazał i o każdym z nich opowiadał.
Czuliśmy się, jak studenci! Po wykładzie większość uczestników była bardzo zamyślona, chyba zastanawiali się nad problematyką wykładu.
Przygotowała Izabela Skolimowska, kl Vb
Klub Młodego Recenzenta
Obrazek ze strony http://streemo.pl/Image/480400.jpg